|
---|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Globe
ŠKOLNÍ PROJEKTY REALIZOVANÉ V PROGRAMU GLOBE ZA ŠK. ROK 2014/2015 |
Název projektu |
Třídy |
Zodpovědná osoba |
Termín |
Jak se mají smrky? |
8.třídy |
Mgr. Lenka Juříková |
září |
Průzkum řeky Hluchovky |
8.třídy |
Ing. Jana Hutová
|
září |
Pedologie |
8.třídy |
Mgr. Jiří Kaleta |
září
|
Všechny projekty byly realizovány v rámci Eco kurzu v Nýdku-Hluchové. Výstupy si můžete prohlédnout na webových stránkách školy v sekci projekty.
|
|
|
---|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Globe
ŠKOLNÍ PROJEKTY REALIZOVANÉ V PROGRAMU GLOBE ZA ŠK. ROK 2013/2014 |
Název projektu |
Třídy |
Zodpovědná osoba |
Termín |
Jak se mají smrky? |
8.třídy |
Ing. Jana Hutová |
září |
Průzkum řeky Hluchovky |
8.třídy |
Mgr,. Lenka Juříková, Mgr. Maria Kovaříková
|
září |
Pedologie |
8.třídy |
Mgr. Jiří Kaleta |
září
|
Všechny projekty byly realizovány v rámci Eco kurzu v Nýdku-Hluchové. Výstupy si můžete prohlédnout na webových stránkách školy v sekci projekty.
|
|
|
---|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ PRŮZKUM ŘEKY OLŠE
Naše škola je již druhým rokem zapojena do mezinárodního programu GLOBE. V rámci tohoto programu, žáci 8. A realizovali projekt s názvem „Průzkum řeky Olše“. Cílem projektu bylo určit fyzikální, chemické a biologické vlastnosti řeky a zároveň prozkoumat rostliny a živočichy, kteří se v blízkosti řeky nacházejí. Žáci se s tímto projektem přihlásili i do mezinárodní soutěže „Evropské školy pro čistou vodu“. Finále soutěže proběhne v červnu ve Slovinsku.



Všechna fota zde
|
|
|
---|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Pozorování, určování
a fotografování typu oblačnosti a pokryvu oblohy
Projekt GLOBE Třída 7.A, Mgr. Stanislav Mordáč
POZOROVÁNÍ, URČOVÁNÍ A FOTOGRAFOVÁNÍ TYPU OBLAČNOSTI A POKRYVU OBLOHY

Cíl: Pozorování a fotografování oblačnosti v okolí školy.
Fotografování jednotlivých oblaků (mraků) z různých stanovišť .
Žáci se naučí správně používat odborné postupy pozorování a zapisování údajů typu oblačnosti a pokryvu oblohy.
Smysluplně vyhodnotí výsledky svého pozorování a prezentují svou práci ve škole i na veřejnosti ( např. výstava jednotlivých fotografií mraků s odborným popisem )
Žáci: 7.A ( pozorovatelé, zapisovatelé, fotografové )
Termín : Listopad , denně v 9.45
Pozorovací stanoviště:
Hokejbalové hřiště školy ( školní dny )
Alternativní dle možností žáků bydlících blízko školy ( víkendy )
Různá místa dle možností žáků ( výlety s rodiči na hory apod.)-pro fotografování oblaků ( mraků )
Popis: 1) Pozorování pokryvu oblohy z pozorovacího stanoviště a určování z kolika procent je obloha pokrytá oblačností ( dle meteorologické systematiky a barevného klíče k určování typů mraků )
2) Pozorování a fotografování typu oblačnosti (mraků ) v okolí školy
3) Fotografování jednotlivých oblaků ( mraků ) z různých stanovišť .
Výstup: Měsiční řada dat z pozorování pokryvu oblačností v blízkosti školy a druhy mraků, které se zde vyskytovaly.
Fotografie a popis všech typů mraků, které byly na obloze pozorovány.
Video přechodu oblačnosti přes místo pozorovatele.
Papírové modely pokryvu oblačnosti.
Využití: 1) Prezentace v areálu školy, internetové stránky školy
2) Ve výuce zeměpis – atmosféra 6. ročník
3) Výstava jednotlivých fotografií mraků s odborným popisem
Všechna fota zde
|
|
|
---|
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Globe
GLOBE je mezinárodní výchovný a vzdělávací projekt určený žákům a studentům základních a středních škol.
Projekt může obohatit výuku přírodopisu, zeměpisu, fyziky, matematiky, cizích jazyků a dalších předmětů.
Metodické a výukové materiály připravují týmy pedagogů a vědců z celého světa.
Organizace NASA a NOAA převzaly garanci nad vývojem počítačových programů a zpracování zpětné vazby z měření.
Mezinárodní koordinační centrum sídlí přímo v komplexu Bílého Domu ve Washingtonu.
Anglické slovo GLOBE znamená „zeměkoule“, ale je to i zkratka výrazu „Global Learning and Observations to the Benefit of Environment“,
tedy: globální učení a pozorování ke zlepšení životního prostředí.
Základem programu je, že žáci a studenti na celém světě sledují stejnou metodikou určité parametry životního prostředí.
Naměřené údaje odesílají do centrály v USA, kde jsou zpracovány (garantuje NASA) a dány do souvislosti se satelitními daty.
Zpracované výsledky jsou prezentovány na webu a žáci a učitelé je mohou využívat ve své práci.
Globe pokrývá oblasti hydrologie, meteorologie, pedologie, biometrie, fenologie a dálkového průzkumu Země.
Na web stránkách Globu jsou kromě výsledků k dispozici i různé nápady, vědecké novinky a náměty pro oživení vyučovacích hodin.
Je zde platforma pro kontakt se školami prakticky kdekoli na zeměkouli.
Na programu se podílejí vědci z celého světa včetně České republiky.
Naše republika se zapojila v roce 1995 , program u nás garantuje MŠMT a MŽP. Od počátku patříme k nejaktivnějším zemím.
Více na www.globe.gov . Informace o programu Globe v ČR na www.terezanet.cz
Naše škola se připojila k programu Globe ve školním roce 2011/2012.
Cílem programu GLOBE je:
- zvýšit všeobecné povědomí o únosnosti životního prostředí člověka ve světovém měřítku
- umožnit studentům osobně se podílet na světovém průzkumu planety Země formou praktických a jednoduchých měření ukazatelů životního prostředí
- dát studentům možnost komunikovat a spolupracovat pomocí celosvětové sítě GLOBE jak mezi sebou, tak s vědci různých zemí všech kontinentů
- rozvíjet možnost sdílení poznatků a informací o stavu životního prostředí mezi studenty, učiteli, vědci a celou veřejností a společně je vyhodnocovat
- obohatit školní výuku o možnost uplatnění nových poznatků v praxi, přímo a okamžitě jako výstupu projektu
- pomoci studentům zdokonalit se v přírodovědných i technických znalostech a naučit se dávat vše do odpovídajících souvislostí
- motivovat studenty a celou jejich školu k účasti na věcech veřejných ve svém blízkém okolí a dát jim možnost globálního pohledu na jejich místní problémy spojené s ochranou životního prostředí a přírody
- rozvíjet znalosti cizích jazyků
ŠKOLNÍ PROJEKTY REALIZOVANÉ V PROGRAMU GLOBE ZA ŠK. ROK 2012/2013 |
Název projektu |
Třídy |
Zodpovědná osoba |
Termín |
Výstupy |
Měření pH, průhlednosti a teploty řeky Olše |
8.A, 9.A, 9.C |
Mgr. D. Hoffmanová, Mgr. I. Ferfecká,
Mgr. K. Polláková |
září - červen(1 x týdně)
|
zde |
Dýchá se nám dobře? Víme, co dýcháme? |
9.B, 9.C |
Ing. J. Hutová |
únor |
zde |
Co ovlivňuje růst rostlin? |
7.A |
Mgr. L. Juříková |
březen - květen
|
zde |
Určování pH půdy |
9.A, 9.B, 9.C |
Mgr. J. Kaleta |
březen - květen
|
zde |
Pozorování, určování a fotografování typu oblačnosti a pokryvu oblohy |
7.A |
Mgr. S. Mordač |
listopad (denně v 9.45) |
zde |
|
|